Jesteśmy kameralnym punktem opieki nad dziećmi od 1 do 3 lat działającym w filozofii Reggio Emilia, Rodzicielstwa Bliskości i Komunikacji bez przemocy (więcej o Wioskach – naszym partnerze strategicznym dowiesz się na WIOSKI.CO).
W domowym zaciszu, z indywidualnym podejściem do każdego dziecka, stworzyliśmy to miejsce jako wyobrażenie tego gdzie chcielibyśmy by nasze dzieci poszły po raz pierwszy poznawać otaczający je świat i bawić się z innymi dziećmi. Dla nas jako rodziców najważniejsze w tym okresie było to, by nasze dziecko było wspierane, mogło rozwijać się w swoim naturalnym tempie bez narzucania czegokolwiek i oceniania postępów, oraz by miało przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa, ponieważ wiemy że gdy dziecko czuje się bezpieczne ma nieograniczone możliwości rozwoju. Pomysł ten powstał ponieważ zmierzyliśmy się z wieloma trudnościami i wątpliwościami dotyczącymi podejścia do naszego dziecka w miejscach, które odwiedzaliśmy i doszliśmy do wniosku, że w wypadku dziecka nie chcemy iść na kompromisy.
Tworzymy zatem miejsce przyjazne dzieciom w którym nikt nie będzie ich do niczego zmuszał i namawiał, a pedagodzy będą wsłuchiwać się w ich potrzeby i podążać za ich naturalnym rozwojem stawiając z wyczuciem granice tam gdzie jest to niezbędne dla ich bezpieczeństwa. Z doświadczenia wiemy, że dzieci posiadają nieskończone zasoby kreatywności i samoregulacji, które zauważone i wspierane pozwalają rozwijać się niesamowitej, indywidualnej jednostce. Zasoby te pragniemy wspierać przez rozmowę o tym co widzą, myślą, o tym co czują, o tym czego potrzebują. Ważne dla nas jest by dziecko nie czuło było oceniane, nagradzane brawami, naklejkami, pochwałami, nie stosujemy żadnego rodzaju kar, ponieważ to zabija motywację wewnętrzną dzieci. Dajemy im narzędzia do tego by mogły rozwijać się w swój indywidualny sposób wykorzystując różnego rodzaju metody, jednak nie koncentrując się tylko i wyłącznie na jednej z nich. Bliska jest nam oczywiście wizja rodzicielstwa bliskości i komunikacji bez przemocy, filozofia Marii Montessori w jej nowszych odsłonach, popularne w ostatnim czasie podejście Pozytywnej Dyscypliny oraz Reggio Emilia w którym wykorzystuje się prowokacje jako nienarzucający sposób pracy z dziećmi stymulujący ich kreatywność.